Project Description

Project details

Computop Wirtschaftsinformatik GmbH (Computop Business Informatics GmbH)

Computop is a leading global payment service provider (PSP) and provides secure payments and fraud prevention worldwide for e-commerce, POS, call centers, as well as m-commerce. Since its inception in 1997, the company has been headquartered in Bamberg, Germany. As a global player, PSP maintains independent sales offices in China, Hong Kong, England and the USA.

Public relations

As lead agency in communication issues, ALTHALLER communication supports the payment services provider Computop by creating cross-media content, in order to strengthen its positioning and increase its awareness. The goal is to communicate the growth of the company and the expansion of the market position in the payment area. The focus here is on multi-channel payment processing adapted to modern market requirements, which enables dealers to seamlessly integrate payment processes worldwide.

Since 2016.

“… Thanks to their excellent work, Computop’s media presence was considerably boosted within a short period of time. As a company that values respectful interaction very highly, Computop experienced ALTHALLER communication as a friendly and welcoming team that provides a level of personal support that is absolutely convincing . …”

Simon Zentgraf, Computop

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Gebimmel und Gestank – Was Kuhglocken mit lokalem und globalem Marketing zu tun haben

March 7th, 2019|2 Comments

Seit Jahren beschäftigt ein skurriler Nachbarschaftsstreit über Kuhglocken die Justiz in Bayern. Das Interessante an diesem Prozess ist nicht die Streitsache selbst, sondern die Emotionalität, mit der dieser ausgefochten wird. Es geht vor allem um Identität, Stereotypen und tatsächliche oder vermeintliche Gegensätze. Aspekte, die auch beim Thema lokales und globales Marketing einen hohen Stellenwert haben.

Super Bowl LIII – Content in Bewegung

January 31st, 2019|1 Comment

Der kommende Sonntag wird gigantisch! Im wahrsten Sinne des Wortes: Der Super Bowl LIII steht an. Das Spiel zwischen den LA Rams und den New England Patriots um die begehrte Vince Lombardi Trophy werden weltweit schätzungsweise 800 Millionen Zuschauer an den heimischen TV-Geräten verfolgen. Auch in Deutschland ist der Hype um das größte Sportereignis der Welt mittlerweile angekommen und der erste Sonntag im Februar zu einem festen Termin im Kalender vieler Sportfans geworden.

Content is King – Aber bitte auch authentisch

November 15th, 2018|5 Comments

Content is King! Diesen Grundsatz kennt jeder aus dem Marketing- und Kommunikationssektor. Nicht nur im B2C, auch im B2B-Bereich ist er das heilige Mantra der Branche. Doch wie ist es um die qualitative Beschaffenheit von besagtem Content bestellt? Wie authentisch kommt er daher? Und warum ist das für mich, der ich diesen Artikel lese, eigentlich von Bedeutung?